Verminderde bezetting praktijkondersteuning

Door bijzondere omstandigheden hebben wij momenteel een minimale praktijkondersteuning. Voor patiënten die door de praktijkondersteuners worden gecontroleerd, bijvoorbeeld in het kader van diabetes, astma, COPD, hart- en vaatziekten of ouderenzorg, kan het betekenen dat uw afspraak wordt verzet of dat u wordt gevraagd (tijdelijk) naar een andere praktijkondersteuner te gaan.

Deze situatie duurt naar alle waarschijnlijkheid tot en met september.

Hartelijk dank voor uw begrip.

Praktijkondersteuner Anita Koole

Anita Koole gaat zich twee dagen per week bezig houden met andere taken binnen de gezondheidszorg. Hierdoor is het mogelijk dat u voor uw diabetes of astma/COPD onder begeleiding komt van een andere praktijkondersteuner.

Het team van praktijkondersteuners is uitgebreid met twee nieuwe gezichten: Iris Griffioen en Wieneke van Ommen. Zij zullen met veel enthousiasme Anita’s taken overnemen.

Afspraken maken nu ook mogelijk via de website

Vanaf heden kunt u direct een afspraak in de agenda van uw eigen huisarts plannen via onze website.

U meldt zich aan met uw naam, geboortedatum en telefoonnummer. Vervolgens kunt u de persoon kiezen met wie u een afspraak wilt maken. Vergeet hierbij niet om op de foto van de huisarts te klikken waar u een afspraak bij wilt plannen, anders kunt u niet verder met de volgende stap.Daarna kiest u op welke dag en tijd u de afspraak wilt plannen en kunt u de afspraak bevestigen.

Mocht u problemen ondervinden tijdens het maken van de afspraak, neem dan contact op met de assistente.

Via deze link kunt u direct een afspraak maken

Meting patiënttevredenheid (Qualizorg)

Continuë patiënttevredenheidsmeting

Vanaf 2015 hebben wij een start gemaakt met het continu meten van patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg (www.huisartsprestatiemonitor.nl) en is volledig anoniem. Na een contact met de praktijk (telefonisch, consult of visite) kan u worden gevraagd om deelname aan dit onderzoek. Qualizorg verzorgt het onderzoek en ziet erop toe dat uw gegevens volledig anoniem worden behandeld en handelt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Wij als huisartsenpraktijk komen niet te weten wat u persoonlijk heeft geantwoord. Het invullen van de online vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag. Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk door u gekozen moment beëindigd worden zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

Met het continu meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Bekijk hier de flyer van Qualizorg met meer informatie

Resultaten

Hieronder willen we de belangrijkste resultaten met u delen. De door patiënten meest genoemde mogelijke verbeteringen in de open vraag zijn:

Verbetering van de telefonische bereikbaarheid

Om onze bereikbaarheid te verbeteren is het sinds kort mogelijk om op een eenvoudige manier afspraken te maken via onze website. Deze functionaliteit is voor alle patiënten beschikbaar (u hoeft hiervoor niet meer in te loggen met DigiD). U kunt op deze manier afspraken maken voor de reguliere spreekuren maar ook is het mogelijk om een afspraak te maken voor het telefonische spreekuur. Wij verwachten dat hierdoor onze telefonische bereikbaarheid zal verbeteren.

Verbetering van de privacy aan de balie

Om de privacy aan de balie voor patiënten te verbeteren onderzoeken wij de mogelijkheid om de ruimte voor de balie af te schermen met een glazen wand. Voorwaarde is wel dat de ruimte een open sfeer houdt en er vanuit de balie zicht blijft op de wachtkamers. U kunt ook als patiënt aangeven liever iets met de assistente te bespreken in een aparte ruimte in verband met uw privacy.

Scores huisartspraktijken

De algemene scores van de enquêtering ziet u hieronder.

  • hvs2015
  • mm2015
  • ejt2015
  • ms2015

Patiënttevredenheid

HPMlogoVanaf 2015 hebben wij een start gemaakt met het continu meten van patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg (www.huisartsprestatiemonitor.nl) en is volledig anoniem. Na een contact met de praktijk (telefonisch, consult of visite) kan u worden gevraagd om deelname aan dit onderzoek. Qualizorg verzorgt het onderzoek en ziet erop toe dat uw gegevens volledig anoniem worden behandeld en handelt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Wij als huisartsenpraktijk komen niet te weten wat u persoonlijk heeft geantwoord. Het invullen van de online vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag. Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk door u gekozen moment beëindigd worden zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

Met het continu meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Heeft u vragen? Stelt u ze gerust via het contactformulier.

Stoppen met roken

Binnen de praktijk kunt u hulp krijgen bij het stoppen met roken. Doktersassistente Samantha is speciaal opgeleid om u zo goed mogelijk te begeleiden tijdens het stoppen met roken hetgeen de kans op slagen vergroot.

In een intakegesprek wordt samen met u gekeken hoe u wilt stoppen en welke mogelijkheden wij u kunnen bieden op begeleidingsgebied. Er wordt samen met u een stopplan gemaakt. Begeleiding bij stoppen met roken vergroot uw stopkans! Dus schroom niet om een afspraak te maken.

Kent u iemand in uw omgeving die ook onder begeleiding wil stoppen met roken maar waarvan het niet mogelijk is in zijn of haar eigen huisartsenpraktijk? Bij ons kunt u ook begeleiding krijgen als u hier geen patiënt bent! Neem daarvoor contact op met de doktersassistentes.

Wilt u weten wat er wel of niet wordt vergoed door uw zorgverzekeraar? Neem daarvoor contact op met uw zorgverzekeraar.

Eigen risico zorgverzekering

Regelmatig krijgen we vragen over facturen die patiënten ontvangen van de zorgverzekeraar in het kader van het eigen risico. Een korte uitleg wat wel en wat niet onder het eigen risico valt.

Winnaar innovatieprijs

AchmeaEerstelijnsInnovatieprijs

De apothekers, fysiotherapeuten en huisartsen van Gezondheidscentrum Dillenburg hebben de Achmea Eerstelijns innovatieprijs gewonnen omdat zij op basis van gelijkwaardige samenwerking zeer goede, samenhangende zorg voor patiënten met een chronische aandoening neerzetten.

NEN-EN 15224 gecertificeerd

NEN15224
De huisartsen van Gezondheidscentrum Dillenburg hebben van Kiwa een NEN-EN15224 certificaat ontvangen voor kwalitatief hoogstaande en transparante zorg. Klik hier om dit te controleren.