Griepvaccinatie 2019

Kinderen en volwassenen met een medische indicatie voor de griepprik en voor mensen van 60 jaar en ouder ontvangen ieder jaar rond oktober een uitnodiging van de huisarts voor de griepprik.

Het geven van de griepprik op locatie Gezondheidscentrum Dillenburg vindt plaats op:

- Woensdag 06-11-2019 voor de patiënten van dokter Spruit
- Donderdag 07-11-2019 voor de patiënten van dokter Troe
- Maandag 11-11-2019 voor de patiënten van dokter van Selm
- Dinsdag 12-11-2019 voor de patiënten van dokter den Heijer

vanaf 17.30 tot 19.00 uur

Voor de patiënten die niet in de gelegenheid zijn om op eerdergenoemde data de griepprik te komen halen zijn er twee inhaalmomenten gepland op donderdag 21-11-2019 en donderdag 28-11-2019 tussen 15.00 en 17.00 uur.

Het geven van de griepprik bij de verzorgingshuizen staat gepland op:

- Maandag 04-11-2019 tussen 14.00 en 15.00 uur in Driehoorne (Konkelruimte)
- Woensdag 13-11-2019 tussen 14.00 en 15.00 uur in Zuidervaart
- Donderdag 14-11-2019 tussen 14.00 en 15.00 uur in Hof van Alphen

Voor vragen kunt u terecht bij de assistente.

Verkort jaarverslag SSGD over 2018 beschikbaar

De Stichting Samenwerkingsverband Gezondheidscentrum Dillenburg (SSGD) biedt geïntegreerde multidisciplinaire zorg van hoge kwaliteit en op maat vanuit een wijkgerichte benadering.

Elke dag zetten wij ons met hart en ziel in voor u, onze patiënten. En elke dag proberen we het beter te doen. Door naar u te luisteren, een vraagbaak te zijn, multidisciplinair samen te werken en condities te creëren zodat u de best mogelijke zorg van hoge kwaliteit kan krijgen. Uitgangspunt is dat de ondersteuning en zorg past bij wat u nodig heeft en waar u behoefte aan heeft, wat u nog zelf kan en graag (weer) zelf zou willen. Zo werken we stap voor stap, consequent en consistent verder aan een (nog) betere behandeling en een beter herstel.

In ons jaarverslag kijken wij tevreden terug naar wat we bereikt hebben in 2018. Het biedt een fraai overzicht van de resultaten van onze samenwerking. Een samenwerking die zich nog steeds verder ontwikkelt.

Wij snappen best dat een lang jaarverslag een drempel opwerpt tot lezen, terwijl u tegelijkertijd wel geïnteresseerd bent in het reilen en zeilen. Om die reden hebben wij dit jaar voor het eerst een verkort jaarverslag gemaakt speciaal voor onze patiënten. Wij hopen dat het u bevalt.

U kunt het verkorte jaarverslag hier downloaden.

Zelf bloeddruk meten geeft minder stress

Patiënten die zelf hun bloeddruk meten hoeven minder vaak op consult te komen en ervaren meer verantwoordelijkheid voor hun aandoening. In het kader van Gezonde zorg, Gezonde regio deed gezondheidscentrum Dillenburg in Alphen aan den Rijn een pilot met het zelf meten van de bloeddruk. Niet alleen patiënten zijn tevreden, ook zorgverleners hopen de werkwijze verder te kunnen ontwikkelen.

 

Drukte huisartspraktijk flink gestegen

drukte
Zoals u al in diverse media heeft kunnen lezen is de laatste jaren de drukte in de huisartsenpraktijken flink gestegen. Dit komt onder andere doordat wij als huisartsen te maken krijgen met meer kwetsbare (oudere) patiënten, complexere zorg in de thuissituatie en meer zorg die vanuit het ziekenhuis naar de huisarts over wordt gedaan. Daarnaast neemt de vraag naar zorg in het algemeen toe. Tevens verlangt de zorgverzekeraar van huisartsen dat zij meer en beter gaan samenwerken met andere zorg- en hulpverleners zoals thuiszorg, diëtiste, sociaal-maatschappelijk werk en gemeente. Deze samenwerking kost tijd. Hierdoor zien we dat spreekuren sneller vol raken en we minder tijd hebben om de zorgvragen goed af te handelen.

MijnGezondheid.net, vernieuwde startpagina!

Vanaf nu is de startpagina van MijnGezondheid.net vernieuwd en uitgebreid met algemene informatie over MGn. Er staat een nieuw filmpje online en de knop om in te loggen is vanaf nu duidelijk zichtbaar.

De vernieuwde pagina bevat informatie over de aanmeldprocedure, veelgestelde vragen en instructiefilmpjes over bijvoorbeeld het maken van een afspraak. Via de nieuwspagina kan PharmaPartners (de leverancier van MijnGezondheid.net) rechtstreeks naar de patiënt communiceren over eventuele storingen en vernieuwingen.

Met deze website bieden wij extra een extra service en hopen wij het gebruik van MGn te stimuleren. 

Hieronder ziet u een afbeelding van de vernieuwde startpagina van MijnGezondheid.net. Klik hier of op onderstaande afbeelding om direct naar de pagina te gaan.

 Knipsel MGn vernieuwde versie

Praktijkondersteuner Anita Koole

Anita Koole gaat zich twee dagen per week bezig houden met andere taken binnen de gezondheidszorg. Hierdoor is het mogelijk dat u voor uw diabetes of astma/COPD onder begeleiding komt van een andere praktijkondersteuner.

Afspraken maken nu ook mogelijk via de website

Vanaf heden kunt u direct een afspraak in de agenda van uw eigen huisarts plannen via onze website.

U meldt zich aan met uw naam, geboortedatum en telefoonnummer. Vervolgens kunt u de persoon kiezen met wie u een afspraak wilt maken. Vergeet hierbij niet om op de foto van de huisarts te klikken waar u een afspraak bij wilt plannen, anders kunt u niet verder met de volgende stap.Daarna kiest u op welke dag en tijd u de afspraak wilt plannen en kunt u de afspraak bevestigen.

Mocht u problemen ondervinden tijdens het maken van de afspraak, neem dan contact op met de assistente.

Via deze link kunt u direct een afspraak maken

Meting patiënttevredenheid (Qualizorg)

Continuë patiënttevredenheidsmeting

Vanaf 2015 hebben wij een start gemaakt met het continu meten van patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg (www.qualiview.nl) en is volledig anoniem. Na een contact met de praktijk (telefonisch, consult of visite) kan u worden gevraagd om deelname aan dit onderzoek. Qualizorg verzorgt het onderzoek en ziet erop toe dat uw gegevens volledig anoniem worden behandeld en handelt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Wij als huisartsenpraktijk komen niet te weten wat u persoonlijk heeft geantwoord. Het invullen van de online vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag. Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk door u gekozen moment beëindigd worden zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

Met het continu meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Bekijk hier de flyer van Qualizorg met meer informatie

Resultaten

Hieronder willen we de belangrijkste resultaten met u delen. De door patiënten meest genoemde mogelijke verbeteringen in de open vraag zijn:

Verbetering van de telefonische bereikbaarheid

Om onze bereikbaarheid te verbeteren is het sinds kort mogelijk om op een eenvoudige manier afspraken te maken via onze website. Deze functionaliteit is voor alle patiënten beschikbaar (u hoeft hiervoor niet meer in te loggen met DigiD). U kunt op deze manier afspraken maken voor de reguliere spreekuren maar ook is het mogelijk om een afspraak te maken voor het telefonische spreekuur. Wij verwachten dat hierdoor onze telefonische bereikbaarheid zal verbeteren.

Verbetering van de privacy aan de balie

Om de privacy aan de balie voor patiënten te verbeteren onderzoeken wij de mogelijkheid om de ruimte voor de balie af te schermen met een glazen wand. Voorwaarde is wel dat de ruimte een open sfeer houdt en er vanuit de balie zicht blijft op de wachtkamers. U kunt ook als patiënt aangeven liever iets met de assistente te bespreken in een aparte ruimte in verband met uw privacy.

Scores huisartspraktijken

De algemene scores van de enquêtering ziet u aan de rechterzijde.

Privacy en informatiebeveiliging

Mocht u willen weten hoe wij omgaan met uw gegevens kunt u daar meer informatie over vinden in ons privacystatement

Winnaar innovatieprijs

AchmeaEerstelijnsInnovatieprijs

De apothekers, fysiotherapeuten en huisartsen van Gezondheidscentrum Dillenburg hebben de Achmea Eerstelijns innovatieprijs gewonnen omdat zij op basis van gelijkwaardige samenwerking zeer goede, samenhangende zorg voor patiënten met een chronische aandoening neerzetten.

ISO9001 gecertificeerd

KIWA ISO9001 GHCDDe huisartsen van Gezondheidscentrum Dillenburg hebben van Kiwa een ISO9001 certificaat ontvangen voor kwalitatief hoogstaande en transparante zorg.