Maak een afspraak

Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. Indien de aard van uw klacht beoordeling vraagt op korte termijn kan het voorkomen dat u een afspraak krijgt bij iemand anders dan uw eigen huisarts. Bij Ons Team kunt u opzoeken wie degene is waar u een afspraak heeft gekregen.

Wilt u weten of een afspraak nodig is? Kijk op Thuisarts.nl of Moet ik naar de dokter? Daar is te zien of een afspraak noodzakelijk is.

Een afspraak maken kan op 2 manieren:

  1. Via mijngezondheid.net
    Via dit portaal kunt u op het moment dat het u schikt een afspraak maken en heeft u geen wachttijd aan de telefoon. U heeft u een vrije keuze in dag en tijdstip.
    U kunt ook de app medGemak van mijngezondheid.net downloaden:

  2. Telefonisch
    Ook kunt u telefonisch via de assistente een afspraak maken. Onder contact kunt u vinden wat ons telefoonnummer is.

    Triage

    Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

LEES DIT EERST VOORDAT U ONLINE EEN AFSPRAAK MAAKT:

Een paar spelregels:

  • Online afspraken maken is niet geschikt voor ernstige of spoedeisende klachten (bel ons dan gewoon op!)
  • Online afspraken maken is niet geschikt voor afspraken voor een familiegesprek of psychische klachten (bel ons dan op!)
  • S.v.p. één klacht per afspraak.
  • Als u voor de betreffende klacht eerder bij een arts bent geweest, is het belangrijk dat u bij dezelfde arts een afspraak maakt.
  • Voor afspraken bij de praktijkondersteuner GGZ (POH-GGZ) dient u telefonisch een afspraak te maken.
  • Voor kleine ingrepen, zoals een chirurgische ingreep of het inbrengen van een spiraaltje, dient u telefonisch een afspraak te maken.
  • Als uw eigen arts afwezig of op vakantie is, bel dan met ons om een afspraak bij een waarnemende arts.
  • Wij doen geen rijbewijskeuringen, hier vindt u informatie waar u dat wel kunt laten doen.
  • Oren uitspuiten (dit kan alleen bij de assistente)
    • Patiënten met in de voorgeschiedenis een ooroperatie of patiënten met een gaatje in het trommelvlies zijn niet geschikt voor dit spreekuur. Zij dienen telefonisch te overleggen of het uitspuiten op de huisartspraktijk of bij de KNO-arts moet gebeuren.
    • Voorwaarde voor het kunnen uitspuiten van de oren is dat u minimaal 3 dagen heeft gedruppeld met olie of Otalgan oorsmeerdruppels. Dit om schade aan de gehoorgang en/of het gehoor te voorkomen.
  • Uitstrijkjes (alleen de uitstrijkjes via het bevolkingsonderzoek)
    • S.v.p. het formulier (inclusief stickers) van het bevolkingsonderzoek meenemen naar de afspraak. Zonder formulier en stickers kan er geen uitstrijkje gemaakt worden.
    • Tijdens de menstruatie kan geen uitstrijk gemaakt worden. Er mag helemaal geen bloedverlies meer zijn.
    • Graag bij het maken van de afspraak de eerste dag van de laatste menstruatie vermelden bij 'Wat is de reden van uw bezoek?'.
    • Uitstrijkjes worden in principe altijd door de assistente gedaan Afspraken voor uitstrijkjes door de dokter of buiten het bevolkingsonderzoek om dienen telefonisch te worden gemaakt.
  • Herhaling prikpil
    U kunt alleen digitaal een afspraak maken voor de 3 maandelijkse herhaling van de prikpil. Als u langer dan een jaar geen prikpil heeft gekregen, dan moet u eerst een afspraak maken op het huisartsen spreekuur.
  • Herhaling vitamine B12 injectie
    U kunt alleen digitaal een afspraak maken voor de periodieke herhaling van de vitamine B12 injectie. Als u langer dan een jaar geen vitamine B12 injectie heeft gekregen, dan moet u eerst een afspraak maken op het huisartsen spreekuur.