Meting patiënttevredenheid (Qualizorg)

Continuë patiënttevredenheidsmeting

Vanaf 2015 hebben wij een start gemaakt met het continu meten van patiënttevredenheid. Wij zijn namelijk benieuwd naar uw ervaringen met onze huisartspraktijk en onze medewerkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door een onafhankelijk bureau genaamd Qualizorg (www.huisartsprestatiemonitor.nl) en is volledig anoniem. Na een contact met de praktijk (telefonisch, consult of visite) kan u worden gevraagd om deelname aan dit onderzoek. Qualizorg verzorgt het onderzoek en ziet erop toe dat uw gegevens volledig anoniem worden behandeld en handelt volgens de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Wij als huisartsenpraktijk komen niet te weten wat u persoonlijk heeft geantwoord. Het invullen van de online vragenlijst neemt ongeveer 15 minuten van uw tijd in beslag. Deelname aan het onderzoek is geheel vrijwillig en kan op elk door u gekozen moment beëindigd worden zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn.

Met het continu meten van de patiënttevredenheid kunnen we onze kwaliteit monitoren en bijsturen waar nodig.

Bekijk hier de flyer van Qualizorg met meer informatie

Resultaten

Hieronder willen we de belangrijkste resultaten met u delen. De door patiënten meest genoemde mogelijke verbeteringen in de open vraag zijn:

Verbetering van de telefonische bereikbaarheid

Om onze bereikbaarheid te verbeteren is het sinds kort mogelijk om op een eenvoudige manier afspraken te maken via onze website. Deze functionaliteit is voor alle patiënten beschikbaar (u hoeft hiervoor niet meer in te loggen met DigiD). U kunt op deze manier afspraken maken voor de reguliere spreekuren maar ook is het mogelijk om een afspraak te maken voor het telefonische spreekuur. Wij verwachten dat hierdoor onze telefonische bereikbaarheid zal verbeteren.

Verbetering van de privacy aan de balie

Om de privacy aan de balie voor patiënten te verbeteren onderzoeken wij de mogelijkheid om de ruimte voor de balie af te schermen met een glazen wand. Voorwaarde is wel dat de ruimte een open sfeer houdt en er vanuit de balie zicht blijft op de wachtkamers. U kunt ook als patiënt aangeven liever iets met de assistente te bespreken in een aparte ruimte in verband met uw privacy.

Scores huisartspraktijken

De algemene scores van de enquêtering ziet u hieronder.

  • hvs2015
  • mm2015
  • ejt2015
  • ms2015